„ChatGPT Pro“ - nauja mėnesinė prenumerata už 200 JAV dolerių per mėnesį
„OpenAI“ pristatė naują prenumeratos planą savo generatyvniam įrankiui „ChatGPT“, tačiau šis planas, mano akiai, labai brangus.
Šarūnas Dignaitis Kerpė
12/11/20242 min read
„ChatGPT Pro“ - nauja mėnesinė prenumerata už 200 JAV dolerių per mėnesį
„OpenAI“ pristatė naują prenumeratos planą savo generatyvniam įrankiui „ChatGPT“, tačiau šis planas, mano akiai, labai brangus.
Patvirtindama nutekintą informaciją, „OpenAI“ paskelbė apie „ChatGPT Pro“ – naują 200 šimtų JAV dolerių per mėnesį kainuojantį prenumeratos lygį, kuris suteikia neribotą prieigą prie visų „OpenAI“ modelių, įskaitant pilną o1 „samprotavimo“ modelio versiją.
„Manome, kad „ChatGPT Pro“ auditorija bus tie vartotojai, kurie jau naudodami esamus modelius pasiekia jų gebėjimų ribas atliekant tokias užduotis kaip matematika, programavimas ir rašymas“, – sakė „OpenAI“ techninės komandos narys Jasonas Wei per tiesiogiai transliuotą spaudos konferenciją praėjusį ketvirtadienį.
Skirtingai nei dauguma dirbtinio intelekto modelių, o1 bando patikrinti savo darbą atliekant užduotis. Tai padeda išvengti kai kurių iššūkių, kurie paprastai sukelia problemų kitiems modeliams. Jiems dažniausiai reikia daugiau laiko kai kuriems sprendimams rasti.
„OpenAI“ išleido o1 beta versiją rugsėjį, tačiau ši nauja versija yra galingesnė. Palyginti su beta versija, vartotojai gali tikėtis „greitesnio, galingesnio ir tikslesnio modelio, kuris dar geriau atlieka programavimo ir matematikos užduotis“
Be to, o1 dabar gali analizuoti įkeltas nuotraukas (tai nebuvo įmanoma praėjusios versijos metu) ši versija taip pat išmokyta mąstyti glaustai, kad pagreitintų atsakymo laiką. Remiantis „OpenAI“ vidiniais testais, o1 sumažina klaidų skaičių sudėtinguose realaus pasaulio klausimuose iki 34% lyginant su buvusia versija.
O1 nereikalauja „ChatGPT Pro“ prenumeratos. Visi mokantys „ChatGPT“ vartotojai gali pasiekti o1 per „ChatGPT“.
Tačiau „ChatGPT Pro“ prenumeratoriai gaus geresnę o1 versiją nei vartotojai, kurie moka mažiau. Ši versija vadinama o1 pro režimu, kuris „naudoja daugiau resursų, kad pateiktų geriausius atsakymus į sudėtingesnius klausimus“, – bent taip teigia „OpenAI“.
Bent man asmeniškai - o1 pro režimas tiesiog prailgina modelio galvojimo laiką prieš atsakant. O1 modelio pranešime „OpenAI“ teigė, kad planuoja dar eksperimentuoti su o1 modeliais, kurie samprotauja valandas, dienas ar net savaites, siekdami dar labiau pagerinti jų samprotavimo galimybes.
Naujasis o1 pro režimas pasirodė geriau sudėtinguose mašininio mokymosi testuose, susijusiuose su matematika, mokslu ir programavimu. Ypač matosi klaidų sumažėjimas lengvesniuose programavimo užduočių klausimuose.
„ChatGPT Pro“ yra brangiausias „OpenAI“ planas iki šiol – jis kainuoja 10 kartų daugiau nei „ChatGPT Plus“. Tai greičiausiai bus sunkiai parduodamas planas daugumai vartotojų, atsižvelgiant į tai, kad daugelis jau dabar mano, kad „ChatGPT Plus“ yra kiek per brangus.
Siekiant padaryti pasiūlymą patrauklesnį, „ChatGPT Pro“ taip pat apima neribotą prieigą prie GPT-4o ir pažangų balso režimą, kuris leidžia bendrauti su „ChatGPT“ itin natūraliai.
„OpenAI“ taip pat ketina kai kurias prenumeratas suteikti nemokamai. Bendrovė paskelbė apie programą, kurioje „ChatGPT Pro“ prenumeratos bus suteiktos medicinos mokslininkams iš lyderiaujančių intitucijų, o ateityje planuojama skirti papildomų dotacijų ir kitose disciplinose.
Pranešimai apie „ChatGPT“ premium plano kainos didėjimą sklandė jau seniai. „OpenAI“ tikisi, kad iki 2029 m. „ChatGPT Plus“ kainuos 44-is JAV delerius per mėnesį, rašo „The New York Times“. Taip pat buvo svarstoma itin brangių verslo prenumeratų idėja, suteikiant papildomas funkcijas ir prieigą prie vystomų modelių, teigia „The Information“. Šiandienos naujienos, ko gero, tik patvirtina tuos pranešimus.
Mano akiai, tokie agresyvūs kainos kėlimai rodo spaudimą „OpenAI“ organizacijai iš investuotojų, kurie sumažintų nuostolius ir didintų pelningumą. Nors bendrovės mėnesio pajamos rugpjūtį pasiekė 300 milijonų JAV dolerių, „The New York Times“ teigimu, „OpenAI“ šiemet tikisi patirti apie 5-is milijardus JAV dolerių nuostolių. Tam įtakos turi išlaidos, tokios kaip darbuotojų atlyginimai, biurų nuoma ir visa su dirbtiniu intelektu susijusi infrastruktūra.
Beje, pabaigai, „ChatGPT“ vis dar yra vienas didžiausių „OpenAI“ pajamų šaltinių. Platforma turi daugiau nei 300 milijonų aktyvių savaitinių vartotojų, iš kurių apie 10 milijonų yra mokantys prenumeratoriai. Panašu, kad norintiems išlaikyti augantį našumą, o su tuo - konkurencingumą, naudojant generatyvinius įrankius, gali tekti mokėti vis daugiau.