Dar vienas OpenAI atkirtis E.Muskui
Praėjusį penktadienį OpenAI kandžiai pasisakė į Elono Musko pusę, paviešindami laiškų seriją, kurie, kaip teigia bendrovė, įrodo, jog Elono Musko ieškinys prieš juos - klaidinantis.
Šarūnas Dignaitis Kerpė
12/18/20243 min read
Dar vienas OpenAI atkirtis E.Muskui
Praėjusį penktadienį OpenAI kandžiai pasisakė į Elono Musko pusę, paviešindami laiškų seriją, kurie, kaip teigia bendrovė, įrodo, jog Elono Musko ieškinys prieš juos - klaidinantis.
Trumpai - teisinė kova su OpenAI, trunkanti jau kelis mėnesius: iš esmės jis kaltina bendrovę atsisakius savo pradinės ne pelno siekiančios organizacijos misijos, kad užtikrintų, jog jos dirbtinio intelekto tyrimų rezultatai būtų prieinami visiems. Muskui atsiėmus ieškinį liepą, jis vėl ją atnaujino. Lapkritį pataisytame ieškinyje buvo įtraukti keli nauji atsakovai, įskaitant OpenAI partnerę ir investuotoją „Microsoft“, bei naujas ieškovas – Musko dirbtinio intelekto bendrovė xAI.
Lapkričio pabaigoje Muskas pateikė prašymą dėl draudimo sustabdyti OpenAI perėjimą prie pelno siekiančios organizacijos statuso. Jo teisinė komanda skunde tvirtino, kad, jei draudimas neįsigalios - kils „nepataisoma žala“.
Tačiau OpenAI teigia, kad tai - Elono Musko kartėlio išraiška.
Pasak OpenAI, dar 2017-ais m. Muskui pačiam kilo idėja paversti OpenAI pelno siekiančia organizacija. Tačiau, kai jam nepavyko užsitikrinti kontrolinio akcijų paketo, jis pasitraukė.
Dar 2015 metų susirašinėjimai rodo, kad Muskas siūlė idėją OpenAI, tapti ir pelno siekiančią sudedamąją dalį, šalia ne pelno siekiančios organizacijos statuso.
OpenAI teigia, cituoju: „Labai gerbiame Elono pasiekimus ir esame dėkingi už jo ankstyvą indėlį į OpenAI, tačiau jis turėtų konkuruoti rinkoje, o ne teismo salėje.“
Praėjusiais metais Muskas įkūrė savo atsaką į OpenAI – bendrovę xAI. Netrukus po to bendrovė pristatė Grok – dirbtinio intelekto modelį, kuris dabar palaiko daugybę funkcijų Musko socialiniame tinkle X. xAI taip pat siūlo API (t.y. sąsają), leidžiančią klientams integruoti Grok į trečiųjų šalių programas, platformas ar paslaugas.
Prašyme dėl draudimo Musko advokatai teigia, kad OpenAI trukdo xAI pritraukti kapitalą, reikalaudami investuotojų įsipareigoti nefinansuoti Op enAI konkurentų. Spalį „Financial Times“ pranešė, kad OpenAI reikalavo, jog investuotojai, dalyvaujantys naujausiame jos finansavimo etape, nesuteiktų lėšų jokiems OpenAI konkurentams, įskaitant xAI.
Vis dėlto, xAI, regis, neturėjo problemų pritraukti lėšų. Pranešama, kad šį mėnesį startuolis užsitikrino 5 mlrd. dolerių finansavimą iš žymių investuotojų, įskaitant „Andreessen Horowitz“ ir „Fidelity“. Turėdami apie 11 mlrd. JAV dolerių banke, xAI yra viena geriausiai finansuojamų dirbtinio intelekto įmonių pasaulyje.
Musko prašymas dėl draudimo taip pat teigia, kad „Microsoft“ ir OpenAI neteisėtai dalijasi informacija ir ištekliais. Be to, ieškinyje teigiama, kad keli atsakovai, įskaitant Samą Altmaną (OpenAI vadovą), vykdo veiksmus, kuriais kenkia konkurencijai rinkoje. Pavyzdžiui, skunde pažymima, kad OpenAI pasirinko „Stripe“ - mokėjimų platformą, kurioje Altmanas turi finansinių interesų“, čia turbūt turima mintyje, savo mokėjimų apdorojimo paslaugų teikėją, teigiama, kad Altmanas uždirbo milijardus iš savo turimų „Stripe“ akcijų.
„OpenAI“ „ChatGPT“ sutrikimai dėl naujai diegiamų paslaugų
„OpenAI“ praėjusį trečiadienį turėjo vieną ilgiausių savo istorijoje sutrikimų.
„OpenAI“ dirbtiniu intelektu paremta pokalbių platforma „ChatGPT“, vaizdo generavimo įrankis „Sora“ patyrė didelių trikdžių. „OpenAI“ netrukus pripažino problemą ir pradėjo ją spręsti, tačiau bendrovei prireikė maždaug trijų valandų, kad visiškai atkurtų paslaugas.
Ketvirtadienio vakarą paskelbtame įvykių analizės pranešime „OpenAI“ paaiškino, kad sutrikimas buvo sukeltas dėl naujo produkto paleidimo. Priežastis buvo telemetrijos paslauga, kurią bendrovė pradėjo naudoti trečiadienį tam, kad rinktų tam tikrą metriką.
“Šios paslaugos turi labai didelį veikimo mastą, todėl šios naujos paslaugos konfigūracija netyčia sukėlė per daug resursų reikalaujančias operacijas“, – rašė „OpenAI“. „Mūsų serveriai buvo perkrauti, dėl to buvo išjungta valdymo plokštuma daugumoje mūsų klasterių.“
Nors šis paaiškinimas pilnas techninio žargono, esmė yra ta, kad nauja paslauga sutrikdė „OpenAI“ operacijas.
„OpenAI“ teigia, kad sugebėjo nustatyti problemą „praėjus kelioms minutėms“, kol klientai pradėjo jausti jos poveikį, tačiau bendrovė negalėjo greitai įgyvendinti sprendimų, nes teko ieškoti būdų apeiti perkrautus serverius.
„Tai buvo daugelio sistemų ir procesų gedimas, įvykęs vienu metu, o visa tai - sąveikavo tarpusavyje“, – rašė OpenAI.
Jie taip pat teigia, kad ateityje įgyvendins keletą priemonių, siekdami išvengti panašių incidentų. Tarp šių priemonių – infrastruktūros pakeitimų įgyvendinimo stebėsenos tobulinimas ir nauji mechanizmai, kurie užtikrintų, kad „OpenAI“ inžinieriai galėtų bet kokiomis aplinkybėmis pasiekti norimus serverius.
„Atsiprašome už šio incidento padarytą poveikį visiems mūsų klientams – nuo „ChatGPT“ vartotojų iki kūrėjų ir įmonių, kurios remiasi „OpenAI“ produktais“, – rašė „OpenAI“. „Mes neatitikome savo pačių lūkesčių.“