dirbtinis intelektas - naudingas, tačiau šiek tiek ir pervertintas?
Vienas iš didžiausių technologijų industrijos entuziastų, „Salesforce“ generalinis direktorius Marcas Benioffas, nori, kad visi žinotų, jog jis yra dažnas generatyvinių dirbtinio intelekto įrankių vartotojas, tačiau nemano, kad tai gali padaryti tai, ką didžiausi šios technologijos šalininkai teigia. Ir jis (čia jau įdomioji dalis) dėl to kaltina „Microsoft“.
Šarūnas Dignaitis Kerpė
10/23/20243 min read
Vienas iš didžiausių technologijų industrijos entuziastų, „Salesforce“ generalinis direktorius Marcas Benioffas, nori, kad visi žinotų, jog jis yra dažnas generatyvinių dirbtinio intelekto įrankių vartotojas, tačiau nemano, kad tai gali padaryti tai, ką didžiausi šios technologijos šalininkai teigia. Ir jis (čia jau įdomioji dalis) dėl to kaltina „Microsoft“.
Pabandysiu įvesti į kontekstą - praėjus mėnesiui po „Salesforce“ technologijų konferencijos „Dreamforce“, kurios metu Benioffas nuolat reklamavo ir gyrė dirbtinį intelektą, ypač tai, kaip jis panaudojamas „Salesforce“ produktuose, dabar jis pradėjo tai daryti derinant realybę ir lūkesčius. Ir čia jis kritikuoja didžiausią konkurentą bei ilgametį priešininką „Microsoft“. Jis neseniai pasirodė tinklalaidėje „Rapid Response“, kurią veda buvęs „Fast Company“ vyriausiasis redaktorius Bobas Safianas.
Kalbėdamas apie dirbtinio intelekto potencialą, jis sakė: „Niekada nebuvau labiau susijaudinęs dėl nieko „Salesforce“ organizacijoje per visą savo karjerą, kaip dirbtinio intelekto”.
Tačiau jis taip pat įspėjo, kad „klientams buvo sakoma, jog dirbtinis intelektas gali tai, kas tiesiog nėra tiesa“. „Manau, kad „Microsoft“ padarė milžinišką žalą ne tik mūsų pramonei, bet ir visiems atliktiems dirbtinio intelekto tyrimams.“ sakė jis.
Benioffas turėjo neigiamų atsiliepimų ypač apie „Microsoft Copilot“ tikslumą ir naudingumą. Jis net palygino „Copilot“ su „Clippy“ – 1990-ųjų „Microsoft“ kalbančiu sąvaržėlių asistentu, kuris buvo plačiai kritikuojamas.
„Mes galėjome išgirsti iš šių dirbtinio intelekto vedlių, iš didžiųjų kalbos modelių kompanijų, „Microsoft“ ir kitų, kad dirbtinis intelektas jau padeda gydyti vėžį, kad dirbtinis intelektas sprendžia klimato kaitą, ir mes visi turime prisijungti prie šių branduolinių jėgainių, kad šie duomenų centrai veiktų kuo geriau. Nelabai kas iš to yra tiesa“, sakė Benioffas.
Jis taip pat pabrėžė savo komentarą, kurį paskelbė „X“ platformoje: “(didieji kalbos modeliai) nėra tiesioginis tiltas į technologinį singuliarumo tašką (t.y. į tokį dirbtinį intelektą, kuris jau pats kuria save) ir dauguma dabartinių dirbtinio intelekto galimybių yra tiesiog pervertintos. Dirbtinis intelektas dar negydo vėžio ir nesprendžia klimato kaitos, kaip teigia kai kurie ekspertai.“
Tai galima vadinti tam tikru smūgiu „OpenAI“ generaliniam direktoriui Samui Altmanui. Šią vasarą jis teigė, kad dirbtiniu intelektu patobulinta sveikatos technologija „galbūt ateityje padės atrasti vėžio gydymo būdus“, apie tai, beje, pranešė „Newsweek“.
Benioffas taip pat citavo „Gartner“ organizacijos padarytus tyrimus apie „Microsoft Copilot“. „Gartner“ balandį paskelbtoje ataskaitoje „Top 10 ‘Gotchas’ of Copilot for Microsoft 365“ buvo nustatyta, kad tik ketvirtadalis organizacijų, kurios vykdė „Copilot“ bandomąsias programas, šiuo metu planuoja plataus masto šių programų diegimą. Tai gana geras rezultatas, atsižvelgiant į tai, kokia jauna ši technologija ir kaip lėtai įmonės ją įsisavina.
„Microsoft“ gali remtis rinkos tyrimais, atliktais „Forrester“, kurie pabrėžė daugybę privalumų smulkioms įmonėms, naudojančioms „Copilot“. „Forrester“ nustatė, kad „Copilot“ šiek tiek padidino pajamas, sumažino veiklos išlaidas ir pagreitino naujų darbuotojų įdarbinimą, remiantis 266-ies smulkiųjų įmonių apklausa. Tačiau reikia pažymėti, kad šį tyrimą užsakė „Microsoft“. Čia jau padarykite iš to savo išvadas.
Visgi, Benioffas yra teisus, teigdamas, kad dabartinis generatyvus dirbtinis intelektas, nors kartais ir sukelia nuostabą, dar nėra pasirengęs daugeliu atvejų pakeisti žmonių. Tiesa, „Google“ „NotebookLM“ gebėjimas kurti diskutuojančius dirbtiniu intelektu sugeneruotus vedėjus yra įspūdingas triukas. Tačiau sunku įsivaizduoti, kaip tokia technologija sumažins daugumos įmonių darbe esančius pasikartojančius darbus.
Benioffas taip pat teisus teigdamas, kad vienintelė sritis, kurioje generatyvusis dirbtinis intelektas puikiai veikia įmonėse, yra dirbtinio intelekto agentai arba asistentai. Tai puikiai dera su „Salesforce“ produktu, kurį jis neseniai reklamavo – „Agentforce“. Daugybė kitų technologijų įmonių ir startuolių taip pat dirba su dirbtinio intelekto agentais – nuo specialiųjų naudojimo atvejų kūrimo iki platformų, leidžiančių įmonėms kurti savo agentus. Keletas pavyzdžių – „OutRival“, „Atlassian“ „Rovo AI“ ir „Sierra“, startuolis, kurį įkūrė buvęs „Salesforce“ generalinis direktorius Bretas Tayloras ir „Google“ veteranas Clay Bavoras.
Dirbtinio intelekto asistentai pasirodė ypač sėkmingi klientų aptarnavimo srityje – pradedant gerokai patobulintais internetinių svetainių pokalbių robotais iki paslaugų gidų.
Dirbtinio inelekto asistentai taip pat sėkmingai naudojami pardavimuose, ypač potencialių klientų paieškoje, kur yra sudėtingiau dėl didelio atmetimo lygio šaltuose skambučiuose ir el. laiškuose.
„Manau, kad per ateinančius 12 mėnesių daugiau nei milijardas agentų veiks iš „Salesforce“, - spekuliavo Benioffas, remdamasis faktu, kad jo technologijų konferencijoje apie 10 000 klientų išbandė šį produktą.
Tačiau taip pat verta paminėti, kad yra ir kitų sričių, kuriose didieji kalbų modeliai jau vertinami, o „Microsoft“ turi čia daugiau sėkmės. Programinės įrangos kūrėjai ir inžinieriai vis dažniau juos naudoja testavimui ir derinimui arba kodo pavyzdžiams generuoti, įskaitant „Microsoft“ „GitHub Copilot“. Daugybė startuolių taip pat siūlo dirbtinio intelekto kodo kūrimo asistentus, pavyzdžiui, „JetBrains“ ir „Continue“.
O „Microsoft“ glaudūs santykiai su „OpenAI“ reiškia, kad jos debesų platforma „Azure“ yra populiarus pasirinkimas įmonėms, kurios naudoja didžiųjų kalbų modelius kurti savo generatyvinio dirbtinio inelekto programas. Taigi, „Microsoft“ įtakos dirbtinio intelekto srityje tęsiasi gerokai toliau nei tiesiog rašant dokumentus su „Word“, piešiant diagramas su „Excel“ ar transkribuojant susitikimus su „Teams“.
Tuo pat metu, kai žmonės, kurie pardavinėja savo dirbtinio intelekto produktus, įspėja, kad dirbtinis intelektas yra pervertintas, galima drąsiai sakyti, kad visgi taip ir yra. „Svarbiausia – tinkamai valdyti lūkesčius ir kartu pasinaudoti dirbtinio intelekto galimybėmis“, – paaiškino Benioffas.