Dirbtinis intelektas viešbučių ir turizmo sektoriuje (I DALIS)
Dirbtinis intelektas sparčiai tobulėja, kasdien atsiranda naujų jo panaudojimo būdų viešbučių ir aptarnavimo srityje. Naujausia „Accenture“ ataskaita apskaičiavo, kad dirbtinis intelektas turi potencialo padvigubinti metinius ekonomikos augimo rodiklius iki 2035 m. Tai patvirtina „PWC“ atliktas tyrimas, kuris prognozuoja, kad dirbtinis intelektas gali pasaulio ekonomikai pridėti beveik 16 trilijonų JAV dolerių iki 2030 m. Akivaizdu, kad dirbtinis intelektas jau daro didžiulį poveikį visuomenei, ir kiekviena pramonė turėtų į tai atkreipti dėmesį.
Šarūnas Dignaitis Kerpė
10/2/20243 min read
Dirbtinis intelektas viešbučių ir turizmo sektoriuje (I DALIS)
Dirbtinis intelektas sparčiai tobulėja, kasdien atsiranda naujų jo panaudojimo būdų viešbučių ir aptarnavimo srityje. Naujausia „Accenture“ ataskaita apskaičiavo, kad dirbtinis intelektas turi potencialo padvigubinti metinius ekonomikos augimo rodiklius iki 2035 m. Tai patvirtina „PWC“ atliktas tyrimas, kuris prognozuoja, kad dirbtinis intelektas gali pasaulio ekonomikai pridėti beveik 16 trilijonų JAV dolerių iki 2030 m. Akivaizdu, kad dirbtinis intelektas jau daro didžiulį poveikį visuomenei, ir kiekviena pramonė turėtų į tai atkreipti dėmesį.
Nepaisant visų šių teigiamų tendencijų, yra ir neigiamo dirbtinio intelekto poveikio ekonomikai, tai ypač susiję su darbo vietų praradimu. Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) ataskaita parodė, kad 14% darbo vietų yra didelės automatizavimo rizikos zonoje. Kitas „McKinsey Global Institute“ tyrimas prognozuoja, kad iki 2030 m. galimai prarasime apie 800 milijonų darbo vietų dėl automatizacijos, nors tyrime pažymima, kad dirbtinis intelektas taip pat ir sukurs naujas darbo vietas, tačiau vis dar labai sunku prognozuoti tą sukurtų darbo vietų skaičių.
Keliaujant prie viešbučių ir turizmo sektoriaus „Hotel Tech Report“ neseniai apklausė 400 viešbučio svečių savo kasmetinėje ataskaitoje. Jų, dar šiais metais atliktas, tyrimas atskleidė keletą itin įdomių detalių apie svečių požiūrį į DI viešbučiuose. Taigi, keletas įdomiosios statistikos pavyzdžių:
70 % svečių mano, kad pokalbių robotai yra naudingi paprastiems klausimams, tačiau sudėtingesnėms užklausoms jie renkasi žmogiškąją sąveiką.
Pirmoji priežastis, dėl kurios svečiai renkasi pokalbių robotuką viešbutyje, yra Wi-Fi slaptažodžio gavimas, antroji – paž adinimo paslaugos užsakymas, o trečioji – viešbučio paslaugų darbo laiko tikrinimas
58 % svečių jaučia, kad dirbtinis intelektas pagerina jų viešbučio užsakymo ir viešnagės patirtis
65 % keliautojų nori, kad technologijos viešbutyje būtų geresnės, nei jų namuose
Suprasti pusiausvyrą tarp automatizuotos pagalbos ir žmogiškojo prisilietimo yra itin svarbu viešbučių ir turizmo sektoriuje. Daugelis svečių vertina viešbučių pokalbio robotukų efektyvumą atliekant paprastas užduotis, pavyzdžiui, tikrinant paslaugų laiką ar užsakant žadinimo paslaugas.
Svarbu suprasti, kad lazda turi du galus. Viešbučių vadovai, kurie supranta, kaip naudotis dirbtinio intelekto įrankiais, kad taptų efektyvesni ir veiksmingesni, tokiais ir taps labiau nei bet kada. Tie, kurie visgi praleis šią progą - gali ir, ko gero, ilgainiui - susidurs su didesniais iššūkiais.
Viešbučių pramonės profesionalai turi suprasti naujausias dirbtinio intelekto tendencijas, nes jos gali reikšmingai paveikti tai, kaip mes valdome veiklą ir teikiame paslaugas svečiams. Dirbtinis intelektas gali automatizuoti pasikartojančias užduotis bei leisti viešbučio personalui sutelkti dėmesį į strategines veiklas, pavyzdžiui: santykių su pagrindiniais klientais kūrimą ir personalizuotų paslaugų teikimą svečiams. Duomenys gali padėti viešbučių specialistams numatyti klientų elgesį bei rinkos tendencijas ir padėti priimti duomenimis grįstus sprendimus bei kurti veiksmingesnes rinkodaros strategijas. Dirbtiniu intelektu pagrįsta personalizuota sistema ir rekomendacijų varikliai gali suteikti labiau tikslines ir suasmenintas patirtis svečiams, atsižvelgiant į jų pageidavimus, ankstesnį jų elgesį ir demografinius rodiklius. Dirbtiniu intelektu grįsti virtualūs asistentai leis viešbučio personalui realiu laiku bendrauti su svečiais ir suteikti asmenines rekomendacijas bei daug greitesnę pagalbą. Išmaniosios kambarių technologijos, integruotos su dirbtiniu intelektu padės svečiams suteikti patogesnę ir malonesnę viešnagę. Dirbtin is intelektas taip pat gali būti naudojamas stebėti ir prognozuoti viešbučių kambarių priežiūros poreikius, optimizuoti kainų nustatymą ir atsargų valdymą, prognozuoti paklausą ir atitinkamai koreguoti kambarių prieinamumą, optimizuoti energijos efektyvumą ir sumažinti viešbučių valdymo ir eksploatavimo išlaidas. Suprasdami šias tendencijas, viešbučių pramonės profesionalai gali išlikti konkurencingi ir teikti geresnes paslaugas savo svečiams.
Išskaidysiu keletą viešbučių ir turizmo sričių, kuriose padėsiu suprasti galimus dirbtinio intelekto integracijų scenarijus:
#1 Operacijos:
Dirbtinis intelektas gali automatizuoti pasikartojančias užduotis, pvz.: rezervacijos ir bekontaktės registracijos. Natūralu, kad taip atlaisvinamas darbuotojas, kuris gali sutelkti dėmesį į labiau asmeninį svečių . Dirbtinis intelektas taip pat gali pagerinti klientų aptarnavimą - pokalbių robotai gali padėti svečiams atlikti rezervacijas, atsakyti į greitus klausimus ir teikti rekomendacijas. Be to, dirbtinis intelektas gali pagerinti namų ar kambarių tvarkymo paskirstymą, pvz.: naudodamas jutiklius ir kambario temperatūros kameras. Taip pat apšvietimo bei saugumo stebėjimui ir kontrolei. Kainų nustatymui bei pajamų prognozavimui analizuojant duomenis. Taip pat pagerinti energijos vartojimo efektyvumą susiejant išmaniąsias pastato sistemas.
#2 Pinigų srautų valdymas
Dirbtinis intelektas gali reikšmingai pagerinti viešbučių pajamų valdymą naudodamas prognozavimo modelius, kurie analizuoja istorinius duomenis ir prognozuoja būsimą paklausą. Dirbtinis intelektas taip pat gali padėti nustatyti dinamišką kainodarą, atsižvelgiant į paklausą, užimtumą ir kitus veiksnius, didinant pajamas taikant aukštesnes kainas piko laikotarpiais ir mažesnes - ne piko metu. Be to, dirbtinis intelektas gali suasmeninti kainas ir pasiūlymus individualiems svečiams pagal jų pageidavimus, ankstesnį elgesį ir demografinius duomenis, leisdamas viešbučiams padidinti pajamas, tiksliai orientuojantis į tinkamus svečius su tinkamais pasiūlymais tinkamu laiku. Taip paip yra galimybė siūlyti papildomas paslaugas svečiams ir optimizuoti kainodaros bei atsargų valdymo sprendimus realiu laiku, atsižvelgiant į rinkos sąlygas, svečių elgesį ir kitus veiksnius. Dirbtinis intelektas gali padėti viešbučiams atpažinti dėsningumus ir anomalijas pajamų duomenyse, kurie gali rodyti aiškias tendencijas ar atskleisti kitas galimybes.