Dirbtinis intelektas viešbučių ir turizmo sektoriuje (II DALIS)

Dirbtinis intelektas sparčiai tobulėja, kasdien atsiranda naujų jo panaudojimo būdų viešbučių ir aptarnavimo srityje. Naujausia „Accenture“ ataskaita apskaičiavo, kad dirbtinis intelektas turi potencialo padvigubinti metinius ekonomikos augimo rodiklius iki 2035 m. Tai patvirtina „PWC“ atliktas tyrimas, kuris prognozuoja, kad dirbtinis intelektas gali pasaulio ekonomikai pridėti beveik 16 trilijonų JAV dolerių iki 2030 m. Akivaizdu, kad dirbtinis intelektas jau daro didžiulį poveikį visuomenei, ir kiekviena pramonė turėtų į tai atkreipti dėmesį.

Šarūnas Dignaitis Kerpė

10/9/20243 min read

Dirbtinis intelektas sparčiai tobulėja, kasdien atsiranda naujų jo panaudojimo būdų viešbučių ir aptarnavimo srityje. Naujausia „Accenture“ ataskaita apskaičiavo, kad dirbtinis intelektas turi potencialo padvigubinti metinius ekonomikos augimo rodiklius iki 2035 m. Tai patvirtina „PWC“ atliktas tyrimas, kuris prognozuoja, kad dirbtinis intelektas gali pasaulio ekonomikai pridėti beveik 16 trilijonų JAV dolerių iki 2030 m. Akivaizdu, kad dirbtinis intelektas jau daro didžiulį poveikį visuomenei, ir kiekviena pramonė turėtų į tai atkreipti dėmesį. Praėjusią savaitę, pristačiau šią, dviejų dalių temą, bei aptariau dirbtinio intelekto potencialą keičiant viešbučių operacijų valdymą bei pinigų srautų valdymą. Šiandien norėsiu aptarti dar keletą konkrečių sričių, kurios rodo didelį potencialą pokyčiui ir konkrečius dirbtinio intelekto pritaikomumo pavyzdžius.

#1 pradėkime nuo rinkodaros:


Dirbtinis intelektas jau dabar keičia viešbučių rinkodarą, leisdamas vykdyti tikslingesnes ir labiau personalizuotas rinkodaros kampanijas, grindžiamas individualiais svečių poreikiais, ankstesniu elgesiu ir demografiniais duomenimis. Automatizuotos pasikartojančias ir daug laiko reikalaujančias užduotys, tokios kaip duomenų analizė, klientų segmentavimas ir kampanijų valdymas, tai leidžia viešbučių rinkodaros specialistams susikoncentruoti į strategines veiklas. Be to, dirbtinis intelektas leidžia viešbučių rinkodaros specialistams analizuoti didelius duomenų kiekius ir naudotis šia analitika bei numatyti klientų elgesį, rinkos tendencijas, taip sukuriant vis efektyvesnes rinkodaros strategijas ir, aišku, visa tai - dėl duomenimis grįstų sprendimų. Pokalbių robotai ir virtualūs asistentai jau tampa vis dažnesni viešbučių rinkodaroje leidžiantys viešbučiams bendrauti su svečiais realiu laiku bei teikti personalizuotas rekomendacijas ir pasiūlymus. Dirbtinis intelektas jau dabar leidžia viešbučiams automatizuoti ir optimizuoti savo skaitmeninės reklamos kampanijas, identifikuojant efektyviausius kanalus, auditorijas ir reklamos laikus, taip užtikrinant efektyvesnį reklamos biudžeto panaudojimą.

#2 Viešbučių sektoriaus pardavimai, verslo susitikimai ir renginiai:


Viešbučių pardavimų vadybininkai gali naudoti dirbtinį intelektą, kad pritrauktų daugiau keliaujančių verslo tikslais, pasinaudodami analitika, kuri gali padėti numatyti būsimą grupinių pardavimų paklausą. Dirbtiniu intelektu varomi rekomendacijų varikliai gali padėti sukurti pritaikytus pardavimo pasiūlymus ir paketus, pritaikytus konkretiems verslo keliautojų poreikiams. Dirbtinis intelektas gali automatizuoti pasikartojančias užduotis, tokias kaip duomenų įvedimas, sekimas ir potencialių klientų generavimas, leisdamas pardavimų vadybininkams susikoncentruoti į santykių kūrimą su pagrindiniais klientais ir sutarčių sudarymą. Dirbtiniu intelektu grįsti pokalbių robotai ir virtualūs asistentai gali teikti 24/7 pagalbą keliaujantiems verslo tikslais, padėti rezervuoti kambarius, atsakyti į klausimus ir pateikti rekomendacijas. Dirbtinis intelektas gali padėti realaus laiko analitikoje, sekant grupinių pardavimų rezultatus ir identifikuojant tobulintinas sritis, taip pat optimizuojant, priimant realaus laiko sprendimus, atsižvelgiant į rinkos sąlygas, svečių elgesį ir kitus veiksnius.

#3 Svečio patirtis:


Per ateinančius 10 metų dirbtinis intelektas pakeis viešbučių lankytojų patirtį, teikdamas dar labiau personalizuotas ir efektyvias paslaugas naudojant personalizuotus asistentus, automatizuodamas pasikartojančias užduotis, diegiant išmaniojo kambario technologijas. DI taip pat padidins saugumą, stebėdamas galimas grėsmes. Čia šiek tiek futuristikos, dirbtinis intelektas bus galimai integruotas ir su virtualiąja ar papildyta realybe, teikiant svečiams įtraukiančias patirtis, tokias kaip virtualios ekskursijos, virtualus kambarių pasirinkimas ir virtualūs renginiai. Be to, dirbtinis intelektas leis automatizuoti išsiregistravimą, leisdamas svečiams išsiregistruoti iš kambario naudojant mobilųjį įrenginį ar, tiesiog, balso komandas vietoje laukimo eilėje prie išsiregistravimo langelio.

#4 Žmogiškieji ištekliai ir darbo jėga:


Dirbtinis intelektas keičia viešbučių pramonės darbuotojų paiešką, darbo jėgos ir žmogiškųjų išteklių valdymą keliais būdais. Vienas iš jų yra pasikartojančių užduočių, tokių kaip gyvenimo aprašymų peržiūra, interviu planavimas, trumpai - viso to administracinio darbo automatizavimas. Tai leidžia sutaupyti laiko ir finansų, žmogiškųjų išteklių specialistai gali susikoncentruoti į strateginius veiksmus, tokius kaip santykių kūrimas su pagrindiniais klientais ir personalizuotų paslaugų teikimas svečiams. Dirbtinis intelektas taip pat gali būti naudojamas duomenų analizei, siekiant numatyti darbuotojų elgesį ir rinkos tendencijas, leidžiant viešbučiams priimti duomenimis pagrįstus sprendimus ir sukurti efektyvesnes įdarbinimo strategijas. Dirbtinio intelekto pokalbių robotai ir virtualūs asistentai taip pat gali būti naudojami bendraujant su darbo ieškančiais asmenimis ir teikiant personalizuotą pagalbą bei informaciją apie atviras pozicijas ir paraiškų teikimo procesą. Tvarkaraščių sudarymas bei optimizavimas, prognozuojant paklausą ir pritaikant personalo lygį pagal poreikį - dar vienas iš pritaikymo būdų. Dirbtinis intelektas gali būti naudojamas darbuotojų veiklos analizei ir grįžtamojo ryšio teikimui, mokymosi poreikių nustatymui ir darbuotojų įsitraukimo stebėsenai. Analizuodami duomenis, viešbučiai gali įgyvendinti programas, skirtas pagerinti darbuotojų pasitenkinimą ir taip didinti lojalumą. Dirbtinis intelektas taip pat gali gerinti darbuotojų saugumą, stebėdamas galimas grėsmes ir perspėdamas viešbučių vadovybę avarijos atveju.


Pabaigai, viešbučių savininkai, kurie nesidome naujausiomis tendencijomis - rizikuoja atsilikti šioje pramonėje. Tie, kurie vengs šios technologijos, praras galimybes pasinaudoti visais privalumais. Viešbučių tinklas Hilton jau pritaikė DI technologijas ir naudoja virtualius asistentus registratūrose ir viešbučio kambariuose. Šis tinklas taip pat pasitelkia duomenų analizę klientų pasitenkinimo ir lojalumo gerinimui.

Dirbtinio intelekto technologijos naudojimas šioje industrijoje turi potencialo revoliucijai - nuo pinigų sraugo valdymo sistemų iki žinučių siuntimo ir socialinių tinklų.