„Google“ pristato „NotebookLM“ programėles „Android“ ir „iOS“ įrenginiams

Šį pirmadienį „Google“ paskelbė išleidusi „NotebookLM“ programėles „Android“ ir „iOS“ įrenginiams.

Šarūnas Dignaitis - Kerpė

5/20/20253 min read

Nuo pat 2023-ųjų metų, kai buvo pristatytas, šis dirbtiniu intelektu grįstas pastabų rašymo ir tyrimų pagalbininkas - jis buvo pasiekiamas tik kompiuterio pagalba. Dabar „Google“ suteikė galimybę naudotis šia paslauga telefonu.

„NotebookLM“ sukurtas tam, kad padėtų žmonėms geriau suprasti sudėtingą informaciją, pasitelkiant išmaniąsias santraukas ir galimybę užduoti klausimus apie pvz.: dokumentus bei kitą medžiagą.

Programėlė taip pat suteikia prieigą prie „Audio Overviews“ - tai dirbtinio intelekto sukurtos „NotebookLM“ garso apžvalgos, pagrįstos jūsų pateikta medžiaga. Jos palaiko foninį atkūrimą ir veikimą neprisijungus.

Taip pat galima kurti naujus užrašus bei peržiūrėti jau esamus. Be to, kai naršote svetainę, PDF dokumentą ar „YouTube“ vaizdo įrašą savo įrenginyje, galite paspausti bendrinimo ikonėlę ir pasirinkti „NotebookLM“, kad pridėtumėte šaltinį į savo užrašus. Vartotojai taip pat gali peržiūrėti anksčiau įkeltus šaltinius kiekviename užrašų sąsiuvinyje.

Mažas, bet smagus dalykas - „NotebookLM“ versijos „Android“ ir „iOS“ įrenginiams taip pat siūlo šviesųjį ir tamsųjį režimus, kurie prisitaiko prie vartotojo įrenginio sistemos nustatymų.

Kiek teko naudoti „NotebookLM“ ir pačiam, pagalvojau, kad tai iš esmės gali keisti tai, kaip mes mokomės. Šiandien, kai informacijos perteklius tampa kasdieniu iššūkiu, efektyvus žinių įsisavinimas tampa būtinybe. „Google“ sukurtas „NotebookLM“, bent šiuo klausimu - puiki platforma, siūlanti asmeniškai pritaikytą, dirbtiniu intelektu paremtą mokymosi patirtį. Skirtingai nei tradiciniai DI pokalbių įrankiai, „NotebookLM“ pateikia įtraukiančias tinklalaidės - garsines apžvalgas, kurios grįstos realiais šaltiniais.

Viena iš išskirtinių „NotebookLM“ savybių, mano akiai - galimybė pačiam ir kurti garso apžvalgas. Vartotojai gali įkelti savo pasirinktus šaltinius - internetinius straipsnius, PDF failus, „YouTube“ vaizdo įrašus - ir „NotebookLM“ juos paverčia įdomiais pokalbio formos dialogais tarp dviejų išmanių DI vedėjų. Tai padaro mokymosi patirtį ne tik interaktyvią, bet ir itin prieinamą tiems, kurie geriau mokosi klausydamiesi arba, tiesiog - neturi laiko skaityti.

Integracija su „Google“ „Gemini 2.0 Flash“ modeliu leidžia „NotebookLM“ apdoroti iki 25 milijonų žodžių konteksto - tai gerokai daugiau nei dauguma kitų DI įrankių ir Tai suteikia galimybę vesti gilius, kontekstu pagrįstus pokalbius. Pavyzdžiui, vartotojas gali įkelti metų metus kauptus užrašus, straipsnius ir paryškinimus, kad gautų įžvalgas, santraukas ar net individualius mokymosi kelius. Taip sukuriama asmeniškai pritaikyta patirtis, kuri vystosi kartu su vartotojo pažanga.

Kadangi programėlėje yra ir „interaktyvus režimas“, leidžiantis vartotojams realiu laiku įsitraukti į DI generuojamą pokalbį - tai leidžia dinamiškai koreguoti turinį, todėl ši funkcija ypač naudinga pvz. planuojant šeimos kelionę ar vystant nuolat atnaujinamą projektą. Išbandyta. Veikia.

Kiek teko bandyti praktiškai - „NotebookLM“ palaiko įvairius formatus - tekstą, garsą, vaizdo įrašus ir skaidres. Tokia lankstumo įvairovė reiškia, kad vartotojai gali įkelti bet ką - nuo balso įrašo iki išsamaus „Google Slides“ pristatymo. DI gauna prasmingas įžvalgas ir pateikia jas glaustai bei aiškiai, remiantis citatomis, kurias vartotojas gali patikrinti (šito siūlau nepamiršti naudojant bet kokį generatyvinį įrankį, jau žinome ne vieną pavyzdį, kai DI haliucinacijos kainuoja išties nemažai, kai, trumpai tariant, prisimeluojame darbiniame kontekste su neegzistuojančiais šaltiniais).

Be turinio supratimo, „NotebookLM“ padeda jį įsisavinti. Vartotojai gali kurti mokymosi vadovus, DUK, laiko juostas ir testus. Šios priemonės itin vertingos studentams, norintiems giliau suprasti ar tiesiog įsiminti informaciją.

Grįžtu prie vienos pagrindinių problemų su daugeliu DI įrankių - „haliucinacijos“, kai pateikiama neteisinga informacija. „NotebookLM“ šią problemą sprendžia remiantis vartotojo pateiktais šaltiniais. Citatos tiesiogiai nurodo į originalų turinį, tad vartotojai gali patikrinti faktus ir pasitikėti DI atsakymais.

Kaip visada, yra ir pro versija - „NotebookLM Plus“ su išplėstomis funkcijomis - didesniu kontekstu, padidintomis naudojimo ribomis ir galimybe apibrėžti DI asmenybes (pvz., dėstytojas ar analitikas). Vartotojai taip pat gali dalintis užrašų knygelėmis su bendradarbiais, išsaugodami pokalbių istoriją ir pritaikymus, jei naudoja komandines funkcijas.

Pabaigai, „NotebookLM“ žymi svarbų žingsnį į priekį DI paremtame mokyme ir informacijos valdyme. Tai daugiau nei įrankis - tai partneris, padedantis mokytis, planuoti ir bendradarbiauti. Nesvarbu, ar esate studentas, tyrėjas ar tiesiog smalsaujate - „NotebookLM“ siūlo asmeniškai pritaikytą, patikimą ir iš esmės žmogišką mokymosi patirtį. Esu maloniai nustebintas, rekomenduoju išbandyti ir patiems.