Įrankis, padedantis dirbtinio intelekto agentams naršyti interneto svetaines

Nors dar neturime vieningo dirbtinio intelekto agento apibrėžimo, daugybė startuolių nori kurti agentinius įrankius, skirtus automatizuoti įvairias užduotis internete.

Šarūnas Dignaitis - Kerpė

3/24/20253 min read

Įrankis, padedantis dirbtinio intelekto agentams naršyti interneto svetaines

Nors dar neturime vieningo dirbtinio intelekto agento apibrėžimo, daugybė startuolių nori kurti agentinius įrankius, skirtus automatizuoti įvairias užduotis internete. Viena iš tokių įmonių - Browser Use, kuri sulaukė didelio kūrėjų ir investuotojų susidomėjimo dėl savo sprendimo, kuris daro svetaines skaitomesnes dirbtinio intelekto agentams.

Browser Use pranešė, kad surinko solidų 17 mln. JAV dolerių dydžio pradinių investicijų raundą, kurį vedė „Felicis“ atstovė Astasia Myers, taip pat dalyvavo Paul Graham, A Capital ir Nexus Venture Partners.

„Browser Use“, priklausantis Y Combinator 2025-ųjų m. žiemos kohortai, pastaraisiais mėnesiais tapo gerai žinomas. Kinijos startuolis Butterfly Effect panaudojo „Browser Use“ savo startuolyje Manus, kas dar labiau išpopuliarino šią technologiją.

Magnus Müller ir Gregor Zunic įkūrė „Browser Use“ per ETH Ciuricho Studentų projektų inkubatorių 2024 metais. Müller jau keletą metų dirbo su žiniatinklio duomenų išgavimu, o su Zunic susipažino 2024-aisiais, kai abu studijavo duomenų mokslą magistrantūroje. Pasak Müllerio, jie kartu sugalvojo idėją sujungti web scraping‘ą su duomenų mokslu tam, kad naršyklė būtų paskatinta atlikti tam tikrą užduotį.

Müller ir Zunic sukūrė pirmąją „Browser Use“ demonstraciją vos per penkias savaites ir tai greitai išpopuliarėjo. Vėliau jie paviešino šį įrankį kaip atvirojo kodo sprendimą.

„Browser Use“ iš esmės išskaido svetainės mygtukus ir kitus elementus į labiau suprantamą, tekstui panašią formą agentams. Tai padeda agentams suprasti įvairias parinktis ir savarankiškai priimti sprendimus.

„Daugelis agentų pasikliauja vaizdo sistemomis ir bando naršyti svetainėse naudodami ekrano nuotraukas, bet tai dažnai neveikia“, - sakė Müller. „Mes konvertuojame svetaines į formatą, kurį agentai gali suprasti. Tai leidžia tas pačias užduotis kartoti daug pigiau.“

Vis daugiau dirbtinio intelekto įmonių nori, kad jų agentai galėtų sklandžiai sąveikauti su svetainėmis, ir Müller mano, kad „Browser Use“ gali tapti pagrindiniu žaidėju tenkinančiu šį poreikį. Jis pridūrė, kad daugiau nei 20-imt įmonių iš dabartinės Y Combinator žiemos kohortos naudojo „Browser Use“ savo poreikiams.

„Į mus kreipiasi įmonės ir klausia: „Ką galime padaryti, kad agentams būtų lengviau naršyti mūsų svetainėje?“ - sakė Müller. „Yra tokių svetainių kaip LinkedIn, kurios nuolat keičia savo veikimo principus, todėl agentai dažnai jose neveikia.“

Pasak Myers, „Felicis“ jau keletą metų aktyviai domėjosi dirbtinio intelekto agentų sritimi, o „Browser Use“ pasirodė esąs tinkama galimybė išplėsti savo portfelį šioje srityje. Ji teigė, kad įmonės steigėjų komanda ir jų atvirojo kodo filosofija padarė galutinį įspūdį.

„Manome, kad interneto dirbtinio intelekto agentai yra ta riba, kuri padeda visiškai automatizuoti žmogaus atliekamas užduotis“, - sakė Myers. „Interneto dirbtinio intelekto agentai yra dinamiška jungtis tarp statinių, iš anksto apmokytų modelių, daugiausia orientuotų į tekstą, ir nuolat besikeičiančio skaitmeninio pasaulio.“


Meta testuoja dirbtinio intelekto sukurtus komentarus „Instagram“ platformoje

Pastaraisiais metais „Meta“ savo programėlėse pristatė daugybę dirbtinio intelekto funkcijų ir galimybių, įskaitant net eksperimentus su dirbtinio intelekto sukurtais personažais, turinčiais unikalius profilius ir asmenybes. Vis dėlto vėliau šios funkcijos buvo panaikintos, nes vartotojai jas įvertino kaip nejaukias ir nereikalingas.

Dar vienas žingsnis, mano akiai, į panašią pusę - „Meta“ siekia naudoti dibritnį intelektą, kad palengvintų bendravimą tarp draugų, padėdama jiems kurti komentarus „Instagram“ platformoje.

„X“ vartotojas Jonah Manzano, dažnai bandantis naujas socialinių tinklų funkcijas, pastebėjo „Rašyti su Meta AI“ funkciją „Instagram“, leidžiančią vartotojams gauti dirbtiniu intelektu sukurtus komentarų įrašų pasiūlymus.

Pasak Manzano paskelbto vaizdo įrašo, tie, kas turi prieigą prie bandomosios funkcijos, po kiekvienu instagram platformos įrašu matys pieštuko ikoną šalia teksto įvedimo laukelio - ją paspaudus, įsijungia „Meta AI“. Tuomet dirbtinis intelektas analizuoja nuotrauką ir pateikia tris siūlomus komentarų variantus.

Pavyzdžiui, jei nuotraukoje kažkas šypsosi pakėlęs nykštį savo svetainėje, „Meta AI“ gali pasiūlyti tokius komentarus: „Gražus svetainės įrengimas“, „Miela ir jauki atmosfera“ arba „Puiki vieta fotosesijai“. Jei siūlomi komentarai nepatinka, galima atnaujinti ir gauti naujų variantų.

„Meta“ nepateikė informacijos apie tai, kur ir kada šis bandomasis funkcionalumas taps prieinamas, tačiau bendrovė nurodė, kad pernai buvo testuojami dirbtinio intelekto komentarai ir „Facebook“ platformoje.

Tikėtina, kad ši naujovė nebus šiltai sutikta tų vartotojų, kurie „Instagram“ komentaruose nori matyti tikrus, nuoširdžius žodžius, o ne dirbtiniu intelektu sugeneruotus tekstus. Daugelis vis dar ilgisi laikų, kai „Instagram“ buvo autentiškesnis ir nejautė spaudimo „performinti“, todėl dirbtinio intelekto komentarai gali būti vertinami kaip nenuoširdūs ir nereikalingi.

Kaip ir su bet kuria bandomąja funkcija, lieka neaišku, ar ir kada „Meta“ planuoja ją pristatyti plačiau.