Paieška su ChatGPT sparčiai populiarėja Europoje

ChatGPT paieška - tai „OpenAI“ funkcija „ChatGPT“ pokalbių robote, leidžianti jam prieiti prie naujausios informacijos internete ir įtraukti ją į atsakymus, būtent ji - sparčiai populiarėja Europoje.

Šarūnas Dignaitis - Kerpė

4/22/20253 min read

Paieška su ChatGPT sparčiai populiarėja Europoje

ChatGPT paieška - tai „OpenAI“ funkcija „ChatGPT“ pokalbių robote, leidžianti jam prieiti prie naujausios informacijos internete ir įtraukti ją į atsakymus, būtent ji - sparčiai populiarėja Europoje.

Vienos iš „OpenAI“ ES įmonių - „OpenAI Ireland Limited“ pateiktoje ataskaitoje nurodoma, kad per šešių mėnesių laikotarpį, pasibaigusį kovo 31 d., vidutinis mėnesinis šios funkcijos aktyvių vartotojų skaičius siekė apie 41,3 mln. Tai reikšmingai daugiau nei maždaug 11,2 mln., fiksuotų per šešių mėnesių laikotarpį, pasibaigusį 2024 m. spalio 31 d.

„OpenAI“ reguliariai skelbia informaciją apie ChatGPT paiešką, kad atitiktų ES Skaitmeninių paslaugų aktą, kuris reglamentuoja daugelį internetinių paslaugų aspektų Europos šalyse. ES Skaitmeninių paslaugų aktas vidutinius mėnesinius aktyvius vartotojus apibrėžia kaip žmones, „kurie bent kartą per tam tikrą laikotarpį naudojosi šia paslauga“, t. y. „buvo paveikti per internetinę platformą skleidžiamos informacijos - ją peržiūrėjo, išgirdo ar pateikė informaciją.“

Vienas iš ES Skaitmeninių paslaugų akto punktų reikalauja, kad labai didelės internetinės platformos ar paieškos sistemos - tos, kurios turi daugiau nei 45 mln. vidutinių mėnesinių vartotojų - suteiktų vartotojams galimybę atsisakyti rekomendacijų sistemų ir profiliavimo, dalytųsi tam tikrais duomenimis su tyrėjais ir institucijomis bei atliktų išorinius auditus. Jei dabartinė augimo tendencija išliks, ChatGPT paieška gali netrukus patekti į šių reikalavimų taikymo sritį.

Platformos, nesilaikančios ES Skaitmeninių paslaugų akto taisyklių, gali būti nubaustos baudomis iki 6 % visų pasaulinių pajamų. Jei platforma ir toliau atsisakytų laikytis reikalavimų, jai gali būti laikinai uždrausta veikti ES.

Nuo pat pristatymo praėjusiais metais ChatGPT paieška užima vis daugiau vietos šalia tokių senbuvių kaip „Google“. Rugsėjį paskelbtoje apklausoje 8% žmonių teigė, kad rinktųsi ChatGPT kaip pagrindinę paieškos sistemą, o ne „Google“. Vis dėlto „Google“ ir toliau užima dominuojančią padėtį internetinės paieškos srityje pagal vieną vertinimą ji apdoroja 373 kartus daugiau užklausų nei ChatGPT.

Tyrėjai nustatė, kad ChatGPT paieška ir kitos dirbtiniu intelektu paremtos paieškos sistemos yra mažiau patikimos nei įprastos paieškos sistemos, priklausomai nuo užklausos. Remiantis vienu tyrimu, ChatGPT neteisingai identifikavo 67% ieškotų straipsnių. Kitas tyrimas atskleidė tikslumo problemų, susijusių su ChatGPT pateikiama naujienų informacija, net ir iš leidėjų, su kuriais „OpenAI“ turi licencines sutartis.

„Instagram“ naudoja dirbtinį intelektą, kad surastų paauglius, meluojančius apie savo amžių

„Meta“ pranešė, kad naudoja dirbtinio intelekto technologiją, siekdama atpažinti vaikus, kurie meluoja apie savo amžių „Instagram“ platformoje, norėdami apeiti saugumo taisykles. Kai „Meta“ įtaria, kad paskyra priklauso paaugliui, ji automatiškai priskiriama prie ribotos prieigos paauglių paskyrų, net jei nurodytas gimtadienis rodo, kad tai - suaugęs asmuo.

Paauglių paskyros, kurios „Instagram“ pasirodė praėjusiais metais, suteikia jaunesniems vartotojams specialiai pritaikytą programėlės versiją su įdiegtomis apsaugomis. Šios priemonės automatiškai taikomos paaugliams - jos riboja, kas gali susisiekti su jais programėlėje, ir apriboja rodomo turinio pobūdį. Paaugliams iki 16 metų reikia tėvų leidimo, kad jie galėtų keisti bet kuriuos šiuos nustatymus.

„Instagram“ jau kurį laiką naudoja dirbtinį intelektą amžiui nustatyti, tačiau dabar socialinis tinklas patvirtino, kad technologija naudojama tam, jog paaugliai vartotų „Instagram“ per paaugliams skirtas paskyras.

Pernai „Meta“ sakė, kad planuoja įgyvendinti šią iniciatyvą, ir paaiškino, jog kai kuriuos paaugliams priklausančius, bet klaidingą amžių nurodžiusius profilius aptiks pagal „su gimtadieniu“ žinutes ir kitų vartotojų pranešimus.

„Instagram“ teigia, kad imasi veiksmų, norėdami užtikrinti savo technologijos tikslumą ir kad paaugliai būtų teisingai priskiriami prie paauglių paskyrų. Tačiau jei vis dėlto įvyktų klaida, vartotojams suteikiama galimybė pakeisti nustatymus.

„Skaitmeninis pasaulis nuolat kinta, todėl ir mes turime prisitaikyti“, - rašoma įmonės tinklaraščio įraše. „Būtent todėl svarbu bendradarbiauti su tėvais, kad kuo daugiau paauglių vartotų apsaugotas paauglių paskyras.“

Be to, „Instagram“ paskelbė, kad pradės siųsti pranešimus tėvams, kuriuose bus pateikta informacija, kaip kalbėtis su vaikais apie teisingo amžiaus nurodymo svarbą internete. Platforma pažymi, kad vienas iš svarbiausių būdų, kaip tėvai gali užtikrinti, jog jų vaikai yra saugiose paskyrose, yra patikrinti, ar nurodytas gimtadienis yra teisingas.

Šis pranešimas pasirodė praėjus dviem savaitėms po to, kai „Meta“ pristatė paauglių paskyras „Facebook“ ir „Messenger“ platformose.

„Meta“ teigia, kad iki šiol pasauliniu mastu į paauglių paskyras jau buvo įtraukta bent 54 milijonai paauglių ir kad 97 % 13–15 metų paauglių liko šiose apsaugotose paskyrose.